سفارش تبلیغ
صبا ویژن

واژه های زندگی

عینک بدبینی رو بردار

 

حقیقت را در چه میتوان دید؟

حقیقت بنیاد فضیلت است ،به هر قیمت شده حقیقت را باید دریافت وبه هیچ وجه و بها آنرا نباید از دست داد .حقیقت ،جاودانه منور وپرتوش را بر بامها می تاباند .حقیقت بزرگتر از جهان است. حقیقت ولو بر زمین افکنده شود باز قد می افراشاند وجاودانه زنده است ولی اشتباه همینکه آسیبی دید چندی ناله میکند وسپس در میان مریدانش محو میشود. همه چیز گذرا ست وفقط حقیقت پا برجاست.

هوا خواه توام جانا ومیدانم که میدانی      که هم نادیده می بینی وهم ننوشته میخوانی 

 اصول خلق نیک آمد عدالت             پس از وی حکمت وعفت شجاعت

کسی کو متصف گردد بدین چار

 حکیمی راست گفتار است و کردار

 نظر در مورد مریخیها و ونوسیها ::

نوع مریخی_ خود را تحمیل میکند واز نشان دادن حالت تحمیلی خود راضی است .سلاح او،حالت تهاجمی یا مجبور کننده،سعی در جستجوی مبارزه،مسابقه ودر گیری است.به سختی تسلیم میشود،ودائماً تضادها را شدت می بخشد.

  تیپ ونوسی،فردی خود دار است .سلاح او جذبه یا کششی است که دارد.آشتی ناپذیر است. به خوبی می تواند در یک مذاکره یا بحث ، نقاط وشرایط ایجاد کننده ی تفاهیم را کشف کند.

گوش دادن همدلانه  

بدین معناست که با تمام وجود به حرفها گوش دهیم ونخواهیم که مسئله کسی رو که حرف میزند حل کنیم. گوش دادن همدلانه از دو گونه است یکی بازتاب ساده ودیگری بازتاب تفسیری. در باز تاب ساده ما عبارت گوینده رو از نو تکرار می کنیم بدون اینکه کلمه ای به آناضافه کنیم وبی آنکه به معانی پنهان موجود در پیام توجهی کرده باشیم .خیلی ساده عبارت او را در کلمات خود بیان میکنیم.در مورد بازتاب تفسیری به دو طریق میتوانیم عمل کنیم. ابتدا سخن اورا خلاصه میکنیم وبعد مضامینی در این پیام می یابیم. یعنی خودمان معنای عمیقتری به آن نمی افزاییم..در نوع دوم حرفهائی را که فکر میکنیم منظور گوینده است به زبان خودمون مطرح میکنیم هر چند که گوینده هنوز آنرا به زبان نیاورده است اما ما احساس میکنیم که منظور اصلی گوینده این است که این حرف را بزند.خوب نظر شما در این مورد چیه؟عینک بدبینی چیه؟؟؟ ما میتوانیم به دنیا به شکل دیگری نیز نگاه کنیم وآنرا بد خواه ارزیابی کنیم.میتوانیم نسبت بدنیا نظر بدبینانه داشته باشیم .اشخاصی با این ذهنیت ،منفی گرا هستندو به دنیا نظر بد بینانه نگاه میکننداشخاصی با این ذهنیت دنیا رو پر از بی عدالتی می بینند پر از ظلم وبدبیاری ارزیابی میکنند وقتی برای آنها اشکالی پیش میآید اتفاقی که معمولا می افتد آنرا حوادث واشخاص دیگر نسبت می دهندودیگران را سر زنش میکننداین اشخاص خود را قربونی ارزیابی میکنند.معمولا به این دلیل آنها خودشون رو دوست ندارندوبرای خود احترامی قائل نیستند.نیازی به گفتن نیست که خوش بینها سازنده هستند به پیش می تازند وآینده رو می سازند خوش بینها مثبت وشاداب هستند. برای آنها دنیا مکان زیبا وکمنظیری است که باید در آن زندگی کرد.این اشخاص از ذهنیت مطلوبی برخوردارند. راهی برای رسیدن به موفقیت اینست که به دنیا خوش بین باشیم شما چطور فکر میکنید؟شاید هم مهمترین موانعی که بر سر راهمون برای رسیدن به موفقیت وجود داشته باشد باورهای خود محدودکننده ویا علیه خود است. اینها باورهائی هستند که ما را محدود میکنند مانع از آن میشوند که تلاش کنیم ودر نتیجه دست به سیاه وسفید نزنیم که اینها باعث میشوند چیزهائی رو ببینیم که در اصل واقعیت ندارند.