سفارش تبلیغ
صبا ویژن

واژه های زندگی

امید به خدای بزرگ

 

امید به خدای بزرگ چاره ی هر مشکلست.خداوند می فرماید اگه امیدت رو به کوه قاف کنی امیدت رو از خود میگیرم.

پس امید به خدا بزرگترین سعادت بشریست 

بار الها!

قلبم را از محبت نسبت به خودت،ترس از خودت،

تصدیق وایمان به خودت،هراس از خودت،

وشوق به خودت،لبریز ساز ،

ای صاحب بزرگی وکرامت!

 

چه نور آفتاب از شب جدا شد

تو را صبح و طلوع و استوا شد

فقط میتونم بگم خدایا شکرت که ما را نا امید از لطف وصفایت نمیکنی

هر سر با لائی سرا زیری رو همراه داره .هر سختی آسونی .

اینطور هم که فکر میکردم خدایا خشم وغضبت رو در

 توندیدم تو خیلی مهر بانتر از اون هستی که فکرش

  رومیکردم درست نتیجه ی اعمال هر زحمتی رو

 رحمت قرار میدی چقدر مهربون و دلنشین.


راز بودن

 

سازنده ترین کلمه((گذشت)) است...آن را تمرین کن. پرمعنی ترین کلمه((ما)) است...آن را به کار بر. عمیق ترین کلمه((عشق)) است...به آن ارج بده. بی رحم ترین کلمه(( تنفر)) است...با آن بازی نکن. خودخواهانه ترین کلمه((من)) است...از آن حذر کن. نا پایدارترین کلمه((خشم)) است...آن را فرو بر. بازدارنده ترین کلمه((ترس)) است...با آن مقابله کن. با نشاط ترین کلمه ((کار)) است...به آن بپرداز. پوچ ترین کلمه((طمع)) است...آن را بکش. سازنده ترین کلمه((صبر)) است...برای داشتنش دعا کن.  

حق و ادا کردن مشکل نیست.چشم در پی حق نگهداشتن عذاب دارد. صدای حق شنیدن آرامش آور است پس آرام بمان.  اما سوز پشت سر حق شنیدن دردناک است.دید پاک بر حق نمودن پر نور است . چشمداشت بر حق دیگران ظلمت است.خواهی خیر در دو جهان یابی. در حد حق خودت باش .در غیر این صورت عاقبت ندارد.این سفره ای که خداوند گستراند  مال من ویا تو تنها نیست. پس رعایت وجود دیگر اشخاص را کنیم هر شخص کامل اختیار خود را دارد چرا که راه را مشناسد پس برایش تعیین تکلیف نکنیم.بلکه آنچه حق وحقوق اوست باید پرداخته شود .هر آنچه برای پدر ومادر انجام داده ای وظیفه ات بدان پس منتی بر سر دیگر اشخاص نگذار.با منت گذاشتنت سستی ایمانت رو ثابت میکند چرا که خداوند در قرآن کریم می فرماید به پدر ومادر خود احسان کنید.باز هم میگویم با ادای حق دیگران بار سنگینی را از دوش خودت خلاص کرده ای پس ناراحت نباش.دوست دارم دوست بداری وبرای بودنها تلاش کنیمبرای زیستن برای بهتر شدن از خود گذشتگیها اوامر پیش وپا افتاده رو کنار بگذاری وبه واقعیتها رو کنی که اینست اساس بودنهالحظه ها رو بیهوده هدر ندیم از لحظه ها زندگی امید بخش بسازیمخود را دریابیم برای ابد زیستن اونقدر خوب باشیم که احساس بودنها برای همیشه جاودان وپایدار بمونهاونقدر بهم خوبی کنیم تا بدی از زمین ریشه کن بشهاونقدر قدر همو بدونیم تا نفس سر کش بدیها از ما تا انتها دوری کنهچرا همیشه خود را منتظر میدونیم این همون حس عاشقانه من وتوست که مارو از بی کسی هامون جدا میکنه اونقدر خودشو توی قلبامون قرار داده که فقط جز او راهی رو نمی یابیمهمچون ما رو منتظر به خوبیها گذاشته تا اوج با او بودن رو در ما همچون شهد عسل دلا رو بی قرار کردهیک انتظار شیرین که اگه این نبود دنیایمون بحدی سخت میگذشت که تحمل موندن نبود.آره ، همین پاکیهای دل وروح که عشق رو می سازه عشق با او بودن در اون عجین شدن وبه او رسیدن.

 

 


ذهن خود را برای موفقیت برنامه ریزی کنیم

 

 به خاطر خود انگاره ای که داریم آنچه را که اغلب به آن فکر میکنیم همان میشویم. اندیشه ی ما وآرزوهای مسلط وغالب ما تبدیل به واقعیتهای ما میشود .موضوعاتی که ما به آنها فکر میکنیم وطرز فکر کردن ما درباره ی آنها میزان سلامتی،ثروت،خوشبختی ورضایت ما را در صحنه های مختلف زندگی تعیین میکند. باید سعی کنیم که تنها به آنچه میخواهیم فکر کنیم.هر چند اندیشه های گذشته ی ما زندگی فعلی ما را شکل داده اند ما از آن جهت در موقعیت فعلی خود قرار میگیریم که خودمون آنرا خواسته ایم می توانیم با کنترل کردن ذهن هوشیار خود از همین حالا به بعد در شرایط مطلوبی قرار بگیریم.می توانیم زندگی خود را  به چیزی عالی وبی کم وکاست تبدیل کنیم.میتوانیم دائم ذهن خود را با پیامهائی بمباران کنیم.ایجاد این تغییرات در زندگی هر گز آسان نیست عمری سپری میشود تا به موقعیت فعلی خود برسیم.به تلاش فراوان نیاز داریم تا شرایط خود را تغییر دهیم که خوشبختانه ،این زحمت تولید ارزشی میکند که میتوانیم از آن بهرهمند شویم.برای اینکه به نتایج متفاوتی برسیم ،باید خودمونو تغییر بدیم.باید هدفها وایده هائی را که در باره ی خودمون داریم هم تغییر بدیم. باید تصویر ذهنی جدیدی رو در خودمون ایجاد کنیم. بر اساس قانون همخوانی ومطابقت ، دنیای بیرون ما که منعکس کننده ی دنیای درون ماست. باید درون خود را تغییر دهیم تا بیرونمون هم تغییر کند.اولین ومشکلترین مانعی که تجربه میکنیم مانعی است که در درون ما قرار دارد که این ذهن نیمه هوشیار ماست که میخواهد با آنچه که در گذشته گفته ایم وانجام داده ایم سازگار بماند.مهم است که ما با مکانیسم هم ایستائی با اطلاع باشیم .طبیعت حکم میکند با آنچه در گذشته بوده ایم سازگار باشیم وبه آن ادامه دهیم .اما برای اینکه به موقعیتهای شایان توجه برسیم. باید این حوزه راحت را ترک کنیم.

تا چند ز تنگنای زندان وجود          ای کاش سوی عدم دری یافتمی   


عینک بدبینی رو بردار

 

حقیقت را در چه میتوان دید؟

حقیقت بنیاد فضیلت است ،به هر قیمت شده حقیقت را باید دریافت وبه هیچ وجه و بها آنرا نباید از دست داد .حقیقت ،جاودانه منور وپرتوش را بر بامها می تاباند .حقیقت بزرگتر از جهان است. حقیقت ولو بر زمین افکنده شود باز قد می افراشاند وجاودانه زنده است ولی اشتباه همینکه آسیبی دید چندی ناله میکند وسپس در میان مریدانش محو میشود. همه چیز گذرا ست وفقط حقیقت پا برجاست.

هوا خواه توام جانا ومیدانم که میدانی      که هم نادیده می بینی وهم ننوشته میخوانی 

 اصول خلق نیک آمد عدالت             پس از وی حکمت وعفت شجاعت

کسی کو متصف گردد بدین چار

 حکیمی راست گفتار است و کردار

 نظر در مورد مریخیها و ونوسیها ::

نوع مریخی_ خود را تحمیل میکند واز نشان دادن حالت تحمیلی خود راضی است .سلاح او،حالت تهاجمی یا مجبور کننده،سعی در جستجوی مبارزه،مسابقه ودر گیری است.به سختی تسلیم میشود،ودائماً تضادها را شدت می بخشد.

  تیپ ونوسی،فردی خود دار است .سلاح او جذبه یا کششی است که دارد.آشتی ناپذیر است. به خوبی می تواند در یک مذاکره یا بحث ، نقاط وشرایط ایجاد کننده ی تفاهیم را کشف کند.

گوش دادن همدلانه  

بدین معناست که با تمام وجود به حرفها گوش دهیم ونخواهیم که مسئله کسی رو که حرف میزند حل کنیم. گوش دادن همدلانه از دو گونه است یکی بازتاب ساده ودیگری بازتاب تفسیری. در باز تاب ساده ما عبارت گوینده رو از نو تکرار می کنیم بدون اینکه کلمه ای به آناضافه کنیم وبی آنکه به معانی پنهان موجود در پیام توجهی کرده باشیم .خیلی ساده عبارت او را در کلمات خود بیان میکنیم.در مورد بازتاب تفسیری به دو طریق میتوانیم عمل کنیم. ابتدا سخن اورا خلاصه میکنیم وبعد مضامینی در این پیام می یابیم. یعنی خودمان معنای عمیقتری به آن نمی افزاییم..در نوع دوم حرفهائی را که فکر میکنیم منظور گوینده است به زبان خودمون مطرح میکنیم هر چند که گوینده هنوز آنرا به زبان نیاورده است اما ما احساس میکنیم که منظور اصلی گوینده این است که این حرف را بزند.خوب نظر شما در این مورد چیه؟عینک بدبینی چیه؟؟؟ ما میتوانیم به دنیا به شکل دیگری نیز نگاه کنیم وآنرا بد خواه ارزیابی کنیم.میتوانیم نسبت بدنیا نظر بدبینانه داشته باشیم .اشخاصی با این ذهنیت ،منفی گرا هستندو به دنیا نظر بد بینانه نگاه میکننداشخاصی با این ذهنیت دنیا رو پر از بی عدالتی می بینند پر از ظلم وبدبیاری ارزیابی میکنند وقتی برای آنها اشکالی پیش میآید اتفاقی که معمولا می افتد آنرا حوادث واشخاص دیگر نسبت می دهندودیگران را سر زنش میکننداین اشخاص خود را قربونی ارزیابی میکنند.معمولا به این دلیل آنها خودشون رو دوست ندارندوبرای خود احترامی قائل نیستند.نیازی به گفتن نیست که خوش بینها سازنده هستند به پیش می تازند وآینده رو می سازند خوش بینها مثبت وشاداب هستند. برای آنها دنیا مکان زیبا وکمنظیری است که باید در آن زندگی کرد.این اشخاص از ذهنیت مطلوبی برخوردارند. راهی برای رسیدن به موفقیت اینست که به دنیا خوش بین باشیم شما چطور فکر میکنید؟شاید هم مهمترین موانعی که بر سر راهمون برای رسیدن به موفقیت وجود داشته باشد باورهای خود محدودکننده ویا علیه خود است. اینها باورهائی هستند که ما را محدود میکنند مانع از آن میشوند که تلاش کنیم ودر نتیجه دست به سیاه وسفید نزنیم که اینها باعث میشوند چیزهائی رو ببینیم که در اصل واقعیت ندارند.

 


همیشه با یاد او،اهداف پی در پی

 دنیای بیرون ما با درون ما در رابطه است . آنچه که برایمان اتفاق می افتد تا حدود زیاد بستگی دارد که در درون ما چه اتفاقی رخ میدهد. تجربه بیرونی ما باز تاب انگاره های درونی ماست. به مرور زمان ما در زندگی خود معادل ذهنی بارورها و مکنونات خود را ایجاد می کنیم.شخصی از سقراط پرسید:چگونه میتوان به درایت رسید. سقراط از اون شخص خواست کمی با هم قدم بزنند. به دریاچه ای که در نزدیکی آنها واقع بود رفتند.وقتی آب به عمق چهار پائی رسید،سقراط ناگهان سر اون شخص را گرفت واو را به زیر آب برد وهمانجا نگهداشت. آن شخص ابتدا فکر کرد که سقراط دارد با او شوخی میکند وبه همین جهت از خود مقاومتی نشان نداد.اما وقتی بیشتر وباز هم بیشتر زیر آب ماندوحشت زده شد.سعی کرد هر طور شدهسرش را از زیر آب بیرون بکشد تا هوائی به ریه های خود برساند.سر انجام سقراط آن شخص را رها کردتا او سرش را از زیر آب بیرون آورد.سقراط به او گفت:((وقتی به همان اندازه که حالا خواهان هوا بودی خواهان فراست شدی،هیچ عاملی نمیتواند سد راه تو شود تا به فراست نرسی.))در مورد هدفهای ما هماین موضوع صدق میکند که عزیزان من یکی از وظایف ما اینست که شعله های اشتیاق خود را زنده نگهداریم وپیوسته به یاد رضایت خاطرها وپاداشهائی که در نتیجه دستیابی به هدفهایمان به ما می رسد، باشیم.  


صحبت روز

 

اگر شیاطین بر گرد دلهای فرزندان آدم نمی چرخیدند آنها به ملکوت نظر میکردند(پیامبر خدا حضرت محمد صلواةالله علیه)

 

زاهدظاهر پرست از حال ما آگاه نیست       

                                در حق ما هر چه گویدجای هیچ اکراه نیست

در طریقت هر چه پیش سالک آید خیر اوست   

                           در صراط مستقیم ای دل کسی گمراه نیست

 تا چه بازی رخ نماید بیدقی خواهیم راند      

                                  عرصه شطرنج رندان را مجال شاه نیست

این چه استغناست یا رب وین چه قادر حکمتست  

                                  کاینهمه زخم نهان هست ومجال آه نیست

 

 

بهر جا که میروی صحبت روز شده مسئله حجاب!!!!!!!!

ای بابا  مگر ما ونوسیها از اینکه خود را در امان از خطرات جانبی بدانیم بد است؟برای اینکه پوست خودمونواز خطرات  ناشی از آفتاب سوختگی در امان بداریم مدام از کرمهای ضد آفتاب استفاده میکنیم پس این یک پوشش است ویا اینکه بخاطر در امون موندن از بارش باران وتگرگ از چتر استفاده میکنیم  پس این یک سایه بانی بنام چتر است برای اینکه خود را در برابر دشمن حفظ کنیم سعی ما بر اینست از کلاسهای آموزشی استفاده کنیم پس این یک حمایت از خودست.برای آنکه خود را از سرما حفظ کنیم باز از پوششی مناسب در فصول مختلف استفاده میکنیم این آزادی نیست که ونوسیها بخواهندخود را در اختیار هجومات نا گریز جامعه قرار دهند  بلکه با عادتهای مکرر خود، خود را نمای دیگران سپرده اندفقط بخاطر اینکه دیگران خوششان بیاید خودش را بخواهد با مشکلات روز در گیر میکند . این انصاف نیست که برای دیگران انسان خود را فراموش کند .راستی در فرهنگ غرب ملاحظه کرده اید که اونقدر که ونوسیها در معرض برهنگی هستند اما مریخیها اینطور نیستند؟چرا ؟؟؟؟؟؟؟؟چون مریخیها ونوسیها رو مورد بازیچه خود دونسته اند و نخواستند که خود بازیچه باشند همیشه خواستند از این روش ونوسیها رو دوز کنند؟ویا اینکه باسکوتشان میخواهند شخصیت مخالف خود را حقیر کنند؟واین حقارت اجتماعی رو آزادی می نامند؟آخه چرا ما ونوسیها نباید به هویت اصلی خود پی ببریم ما ونوسیهاباید کسانی باشیم که حتی کسی جراءت نکند به ما بگوید بالای چشممون ابروست نه اینکه هر چه که لایق خودشان است به ما تحمیل کننداصالت ما ونوسیها حفظ شرف ماست آزادگی ما در متانت و حجب وحیا خلاصه شده است خداوند به ما ونوسیها هم عقل وشعور عنایت کرده پس چرا نباید از آن بنحو احسن استفاده کنیمآخه چه معنی دارد  البته عذر میخواهم که خودمونو بمانند دلغک تحویل جامعه بدهیم باور کنید اون سادگی چهره ما نمودار یست از وجود شخصیت ما.ما با اون مسائل حاشیه رو از اصل امورات زندگی وامی مونیم با اینکارها نه تنها ضربه به وجود خود بلکه ضربه به روح وجامعه خود میزنیمشاید هم بر اساس لجاجت این کارها رو انجام میدهیم اما بدونیم که به خود بد کردیم.درست است خداوند زیبائیها رو آفرید چون زیبائیها رو دوست دارد اما زیبائی در کمال سادگی براندازه تر است. خود را در یابیم وبدانیم  ما که هستیم؟ 

ما شخصیت کمی نیستیم که بخواهیم خود را با بی بند وباریها جلوه دهیم ما هر کدوم یک انسان با اختیار در امورات زندگی وکامل هستیم پس جویای خود باشیم .پس دور از شاءن انسانیست که بخاطر این مسئله تحکمی بوجود آید در صورتی که یکایک ما انسانهای فهمیده ودور اندیشی باشیم.بهر حال ما هم که میدانیم در تمام ادیان مسئله حجاب کم و بیش برای خانمها بوده وچهبهتره که برای حمایت از خود این مسئله رو در خود تقویت نموده وبه اصالت خود رسیم.حجاب به معنای واقعی خود نه اینکه ترس از افراد. توجیه شدن این مسئله باعث میشه که در تمام لحظات تابع آن بود اما ناشناخته واجبار باعث شده که فرد فقط در محیطهای اجباری به این مسئله فکر کندطوریکه به اون تفهیم بشه که آری حجاب برای حمایت ودر امان ماندن شخصیت ثابت اوست آن وقت فرد میتواند این مسئله را بهتر مورد قبول قرار دهد.حجاب هم به معنی پوشش کامل .مگر نه اینست که خداوند در کتاب قرآن کریم فرموده زن پرده نشین است مگر نه اینست که وجود حرمت زن از زمان بوجود آمدن دین اسلام ثابت شده استپس ما هم به حرمت مذهبی که تابع آن هستیم وجود یک پوشش درست واساسی واجتماعی را پذیرا خواهیم بود.


پیام یک دوست

 

کورش کبیر: اگر میخواهید دشمنان خود را تنبیه کنید به دوستان خود محبت کنید
ناپلئون بناپارت: مردان مردد هرگز موفق نمی‌شوند
جرج برنارد شاو: سعی کنید تا چیزهایی راکه دوسـت داریـد بـدست آوریـد و گــرنه ســرانــجام نـاچـار خـواهید شد چیزهایی را کـه بدست آورده‌ایـد  از دست بدهید.
آلبرت انشتین: قوه تخیل از دانش مهمتر است
اوشو: شاد باش تا حسود و جاه‌طلب نباشی
ادیسون: رمز موفقیت سه چیز است... تلاش، تلاش، تلاش


صفای همت پاکان

 
راستی چرا در زمان ما زنها رو ونوسی خطاب میکنند و مردها رو مریخی

کتابی رو در این زمینه تهیه کردم و از روی عشق وعلاقه که به مطالعه دارم بارها وبارها خوندمش اما از اینکه زنها ونوسی هستند ومی بایست دائم الصبور باشند و مردان مریخی هستند ودائم الخشن باشند منو در خود فرو برده خوب درسته زنها بقولی ضعیفه هستند اما می تونند قوی هم باشند. ما می دانیم که هر رابطه ای به باغی شباهت دارد .اگر طراوت آن را بخواهیم باید آنطور مرتب ومنظم رسیدگی کنیم با توجه به هر فصل وبا توجه به هر آب وهوائی.وبه همین ترتیب برای زنده نگهداشتن عشق هم باید فصلهای آن را بشناسیم ونیازهای ویژه آنرا بر آورده سازیمبرای موفق شدن در روابط خود باید فصلهای مختلف عشق را بشناسیم وآن را بپذیریمگاه محبت به راحتی وخود بخود جاری میشود .در مواقعی دیگر به تلاش بیشتری نیاز داریم.گاه دلهای سر شار داریم وگاه دلهایمان تهی است.نمی دانیم انتظار داشته باشیم که همسرمان همیشه مهر انگیز وپر محبت باشد. در ضمن نمی توانیم انتظار داشته باشیم که همه آنچه که در باره مهرورزی آموخته ایم بیاد بیاوریم اما باید بیاد آوریم که ما قرار است با هم تفاوت داشته باشیماما نه به این منظور که ونوسیها رو در چهار چوب زندگی حبث کنیم البته بستگی به جنبه هر فرد دارد . یکی رو تا آزادش می کنند ممکن است موقعیتها را نتونه درک کنه از دست بره اما یکی دیگه با درک شرایط می تونه زیرک باشه و بقولی با مشکلاتی که براش ممکن بوجود بیاد براحتی کنار بیادکه این هم بحثی مفصل وجداست.هر چند که اکثر زنان روزگار ما دیگر چندانی به این ندارند که مردها در زمینه های مالی وفیزیکی از آنها حمایت کنند اما بجای آن چه خوبه که در زمینه های احساسی وعاطفی حامی آنان باشند.

*****************

حقیقتش دوستان وقتی در صفحات منتخب این صفحه از وبلاگمو دیدم که مورد انتخاب واقع شده از خوشحالی توی پوست خودم نمی گنجیدم  بهر حال به ونوسی بودنم افتخار کردم که نتیجه ونوسی بودن هم بد نیست چرا که ما در هر صورت باید شاکر خدا باشیم .بهر حال ازمدیر پارسی بلاگ تشکر خالصانه دارم که با این کار من رامتوجه کرد که مطالب بیمورد نوشته نمی شه بلکه کسانی هستند که با نظر دهی خوبشان من را متقاعد کنند.بهر حال باور کنید که از اون موقع لحظات بر من آسون گرفته شده وذهن منو برای مطالب جدیدتر آماده کرده که فقط دوست دارم بنویسم از بهترینها .می گویند ما ونوسیها بمانند موج می مانیمیعنی وقتی احساس کنیم ما را دوست دارند حرمت نفسمان مانند موج بالا وپائین میرود. وقتی احساس به راستی خوبی داشته باشیم به اوج میرسیم اما ناگهان روحیه مان متزلزل میشود وفرو مینشیند. وقتی روحیه ما در موج بالاست احساس میکنیم که سر شار از عشقیم اما وقتی افول میکند دوباره احساس تهی میکنیم که لازم است دوباره از عشق ومحبت سرشار شویم.وهمین باعث میشود که مریخیها ونوسیها رو درک کنند ورفتارشان را به دل نگیرند. ودر این مرحله است که نیاز به باز کردن درهای صحبت بسیار مؤثر است زیرا زنهای امروز به قدری تحت تأثیر اقدامات مردانه هستند که فراموش میکنند آنها زن هستند وباید به جنبه های زنانه خود برسند. وهمانطور که میدانیم نیاز به صحبت کردن از جمله اصلی ترین نیاز خانمهاست.وقتی مرد زن را دوست دارد  زن میدرخشد واحساس موفقیت میکند اغلب مردها به اشتباه گمان میکنند که زن باید همیشه در این حالت بماند.فکرمیکنند هوا هر گز تغییر نکند ویا انتظار داشته باشند که خورشید همیشه بدرخشد .اما زندگی مملو از فراز وفرود است که با آن با منطق بهتره که کنار بیائیم.